andai suatu hari nanti kamu kenal sungguh pencipta kehidupan, pasti tetap detik kamu mensyukuri nikmatnya.

Ruang Iklan

Friday, May 7, 2010

Buletin dari internet..


Petikan kisah ini diambil dari penulis sendiri di blog Dialog Rakyat...beritanya tentang buletin dari internet,adakah berita-berita dari internet ini merupakan satu pemalsuan,pemfitnahan dan pelbagai lagi.
Sebenarnya pada pandangan saya penerimaan tentang sesuatu berita adalah bergantung pada seseorang individu tersebut ini adalah kerana setiap orang yang membaca berita akan mengolahkannya dalam bentuk dan gaya yang tersendiri. Seperti saya juga mengaku kadang kala apabila membaca berita berbentuk politik yang sememangnya hanya menyokong dan memenangi parti dan pihak yang bertanding. Adalah itu, nasihat saya mengenai daripada seseorang pembaca berita diperdaya oleh berita-berita yang kadang-kala sebenarnya hanya mengenai satu publisiti maka kita sebagai pembaca mestilah berhati-hati. Tidak kiralah berita tersebut datangnya dari pelbagai sumber seperti akhbar,internet,ib dan bermacam lagi.
P/s kepada peminat politik yang sentiasa mengikut  perkembangan politik tanahair kita seharusnya mengambil jalan tengah dengan membaca kedua akhbar antara kerajaan dan pembangkang agar kita sendiri mendapat lebih manfaat yang boleh menguntungkan diri sendiri. Pesanan ini juga dibuat untuk diri penulis sendiri, wasalam.

No comments: